ارتباط سنگ کیسه صفرا با چاقی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 27 بهمن 1400
بازدید : 204
نویسنده : mozhgan

کیسه صفرا چیست؟

کیسه صفرا اندام کوچکی است که در قسمت فوقانی شکم و درست زیر کبد  و متصل به آن است. عملکرد این کیسه کوچک ذخیره ماده صفرا است. صفرا یا بایل مایعی که توسط کبد ایجاد می شود و وظیفه آن کمک به تجزیه چربی است. صفرا با تجزیه چربی ها کاری میکند که بدن از انرژی حاصل از چربی استفاده کند.

بیشتربخوانید... تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری

سنگ کیسه صفرا شایعترین مشکل گوارشی در افراد چاق است

شایع ترین مشکلی که افراد دارای چاقی مفرط با کیسه صفرا دارند، ساخت و تجمع سنگ کیسه صفرا است. این سنگ ها معمولاً از کلسترول تشکیل شده و در صورت عدم تعادل بین موادی که صفرا را تشکیل می دهند ساخته می شوند. بسیاری از افراد چاق سنگ های صفرا دارند و از وجود آن ها اطلاع ندارند. تا اینجا مشکل خاصی متوجه این افراد نیست اما زمانی که سنگ کیسه صفرا عملکر کیسه و سایر ارگان ها را تحت تاثیر قرار دهد مشکلات بعدی و درد شدید بیمار را آزار خواهند داد.

بیشتربخوانید... تفاوت های پیکر تراشی با جراحی های لاغری

ارتباط سنگ کیسه صفرا با چاقی

حدود ۲۵٪ از افرادی که به شدت چاق هستند (با شاخص توده بدنی یا BMI بیش از ۴۰) دارای سنگ های صفراوی هستند. اعتقاد بر این است که اگر وزن اضافی بدن در اطراف معده باشد، خطر عوارض این سنگ ها بیشتر است. یک مطالعه نشان داده است که خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا با افزایش شاخص توده بددنی بیشتر و بیشتر میشود.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری سریع

افراد چاق با چه روشی از شر چاقی خود نجات میابند؟

برای کسانی که بسیار چاق هستند و شاخص توده بدنی بالایی دارند بهترین راه جهت لاغر شدن انجام عمل جراحی  لاغری است. ما با کمک چندین روش لاغری میتوانیم شما را از چاقی رها کرده و خطر ابتلاء به بیماری هایی مانند دیابت نوع  2،  فشار خون بالا، بیماری های قلبی، ناباروری و … را در شما کاهش داده یا متوقف کنیم. مهمترین روش های جراحی برای لاغری عبارتند از:

  • عمل جراحی اسلیو معده
  • بای پس معده
  • پلیسه معده
  • بای پس روده
  • جراحی ساسی معده
  • بالون
  • باندبگ معده  و …

لاغری خود را به یک جراح لاغری واگذار کنید

جراحان لاغری پزشکان جراحی هستند که با گذراندن دوره های تخصصی باریاتریک و جراحی لاپاراسکوپیک اقدام به انجام عمل جراحی بر روی اندام های گوارشی مانند معده و روده ها میکنند. یک متخصص جراحی لاغری خوب می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کرده و احتمال تشکیل سنگ صفرا  را در شما کاهش دهد.

 





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com